#25 Encontro Aberto com Dennis Atkinson

While the common sense definition of disobedience refers to resisting or protesting authority, it may also be used as a framework for productive collaboration, engagement, and experimentation in the face of increasingly concretized and standardized boundaries. How might we look at our own ventures into taking risks, raising questions, and dismantling the familiar, through teaching, research, and creative work, as disobedient practices?

Quinta e sexta, 27 e 28 outubro 2016 Encontro Aberto #25, PS12

CONFERÊNCIAS ANTERIORES

#16.ART

Encontro Internacional de Arte e Tecnologia / International Meeting on Art and Technology

11 a 14 outubro 2017 · 9:00
Pavilhão Sul, Aula Magna, Galeria Cozinha, Museu

UD17: NoiseWise

Sixth Forum on Doctoral Design Research

16 e 17 outubro 2017
UPTEC PINC

FuturePlaces

10º medialab para a cidadania / 10th medialab for citizenship

17 a 21 outubro 2017
UPTEC PINC, Maus Hábitos, Mira Forum, Passos Manuel

xCoAx 2017

Computação, Comunicação, Estética & X
Programa Online

5 a 23 julho 2017
Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa + Museu Nacional de Arte Contemporânea do Chiado

Pensamento e Catástrofes

Ao longo de três dias, autores, ^lósofos e artistas reúnem-se para, não apenas debaterem as possibilidades de compreendermos as catástrofes, como também – no dizer de Jean-Luc Nancy – enunciarem algo do «pensamento como catástrofe».

18 a 20 maio 2017

Apresentação Pública da Bienal BoCA

A BoCA – Biennial of Contemporary Arts é uma nova bienal de artes contemporâneas que tem a sua primeira edição entre 17 de março e 30 de abril de 2017, nas cidades de Lisboa e Porto.

10 fevereiro de 2017 · 17:00

5EPRAE

EPRAE is an international meeting that intends to make public and to discuss ongoing doctoral researches students with invited discussants and a community of students and teachers of arts education.

9–10 fevereiro de 2017
Museu