Encontro Aberto #26

Nora Sternfeld is an educator and curator. She is professor for curating and mediating art at the Aalto University Helsinki and co-director of ecm — educating/curating/managing — Master Program in exhibition theory and practice at the University of Applied Arts Vienna.

Oliver Marchart is Professor of Sociology at the Kunstakademie Düsseldorf. He is author of Post-Foundational Political Thought: Political Difference in Nancy, Lefort, Badiou and Laclau (EUP, 2007) and co-editor (with Simon Critchley) of Laclau: A Critical Reader (2004). He is also author of six books written in German including Beginning Anew: Hannah Arendt, Revolution and Globalisation (2005), and Techno-Colonialism: Theory and Imaginary Cartography of Culture and the Media (2004).

5 janeiro 2017

CONFERÊNCIAS ANTERIORES

xCoAx 2017

Computação, Comunicação, Estética & X
Programa Online

5 a 23 julho 2017
Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa + Museu Nacional de Arte Contemporânea do Chiado

Pensamento e Catástrofes

Ao longo de três dias, autores, ^lósofos e artistas reúnem-se para, não apenas debaterem as possibilidades de compreendermos as catástrofes, como também – no dizer de Jean-Luc Nancy – enunciarem algo do «pensamento como catástrofe».

18 a 20 maio 2017

Apresentação Pública da Bienal BoCA

A BoCA – Biennial of Contemporary Arts é uma nova bienal de artes contemporâneas que tem a sua primeira edição entre 17 de março e 30 de abril de 2017, nas cidades de Lisboa e Porto.

10 fevereiro de 2017 · 17:00

5EPRAE

EPRAE is an international meeting that intends to make public and to discuss ongoing doctoral researches students with invited discussants and a community of students and teachers of arts education.

9–10 fevereiro de 2017
Museu