Atsushi Kakumoto / d’UOMO ex machina

A Tokyo-based theatre director, Kakumoto Atsushi represents the theatre company d’UOMO ex machina, since it was established in 2006. The company d’UOMO ex machina did shows in various places, not only in black box theatre like the Tokyo Metropolitan Theatre but also in places originally not designed for theatre such as a small bar in Tokyo, an old big warehouse in the port of Yokohama and a traditional rural village house in northern Japan. Connecting a deep research towards the classical literature and a rigid training of physical movements, Kakumoto creates an original style of dance-theatre. He is also actively involved in theatre education in Japan as well as in Portugal, India and Sri Lanka.

In this occasion, Kakumoto will talk about why and how he established his style of theatre. This has somewhat started as a struggle as a student of the Faculty of Law at the University of Tokyo, which is one of the major research centers of European society and a ground designer of modern Japanese government institutions since 19th century. A struggle against a society without any higher education about theatre and also without a well organized public theatre. So, even if the talk appears to be personal, it describes the present situation and a brief history of theatre in modern Japan.

17 fevereiro 2017

I2ADS + Sintoma

desfazendo / undoing it

A actividade de desfazer a exposição do it, decorre do dia 17 a 22 de Junho. Consultar o programa.

19 a 22 junho 2017

undo it party

Festa de encerramento da exposição do it, de Hans Ulrich Obrist.

22 junho 2017 · 17:30

Second Chance

Apresentação de projecto

Candidaturas até às 12:00 de 13 de abril

Mar Novo — as mãos e as vozes

O Seminário visita as várias componentes do projecto Mar Novo – arquitectura, engenharia, escultura, pintura e fotografia – enquadrando-o no seu momento histórico e artístico.

2 mar 2018

Aud. Pav. Carlos Ramos

PRINT PROBLEMS: Soft ground

Projecto de Técnicas de Impressão apresentado pelos estudantes de Mestrado Maria Catarina e David Lopes.

14 mar 2018

Artist talk // Monteith McCollum

O artista multimédia norte americano Monteith McCollum apresenta o seu trabalho, discutindo e explorando conceptualmente uma das suas trilogias em filme, com foco em questões sonoras.

8 mar 2018

Aud. Pav. Carlos Ramos