Aram Bartholl

Born: 1972, Bremen, Germany
Education: UdK - University of the Arts Berlin, 2002

Aram Bartholl's work creates an interplay between internet, culture and reality. How do our taken-for-granted communication channels influence us? Bartholl asks not just what humans are doing with media, but what media is doing with humans. Tensions between public and private, online and offline, techno-lust and everyday life are at the core of his work and his public interventions and installations, often entailing surprisingly physical manifestations of the digital world, challenge our concepts of reality and incorporeality. Bartholl has exhibited at MoMA Museum of Modern Art NY, the Pace Gallery NY and London's Hayward Galleryas well as conducting countless workshops, talks and performances internationally. Bartholl lives and works in Berlin.

ORG: BoCA – Bienal de Arte Contemporânea

AULA ABERTA

desfazendo / undoing it

A actividade de desfazer a exposição do it, decorre do dia 17 a 22 de Junho. Consultar o programa.

19 a 22 junho 2017

undo it party

Festa de encerramento da exposição do it, de Hans Ulrich Obrist.

22 junho 2017 · 17:30

Second Chance

Apresentação de projecto

Candidaturas até às 12:00 de 13 de abril

Mar Novo — as mãos e as vozes

O Seminário visita as várias componentes do projecto Mar Novo – arquitectura, engenharia, escultura, pintura e fotografia – enquadrando-o no seu momento histórico e artístico.

2 mar 2018

Aud. Pav. Carlos Ramos

PRINT PROBLEMS: Soft ground

Projecto de Técnicas de Impressão apresentado pelos estudantes de Mestrado Maria Catarina e David Lopes.

14 mar 2018

Artist talk // Monteith McCollum

O artista multimédia norte americano Monteith McCollum apresenta o seu trabalho, discutindo e explorando conceptualmente uma das suas trilogias em filme, com foco em questões sonoras.

8 mar 2018

Aud. Pav. Carlos Ramos