World Graphics Day | Warming Up for EDA’17

The European Design Awards Festival is taking place in Porto next May! To announce the event, next World Graphics Day, April 27th, will bring to both Porto (FBAUP) and Matosinhos (ESAD) design schools, Roland Stieger from TGG (Switzerland) and Jeroen van Erp from Fabrique (Netherlands).

How to Promote your Work in the Design Arena is the pre-conference theme, hoping to debate and expand a topic of interest to both students and professionals.

Each year, since 2007, the European Design Awards celebrate excellence in the fields of print, web and exhibition design, illustration, packaging, mobile apps and motion graphics, taking place in a different city.

This year, and for the first time in Portugal, the European Design Awards Festival and Awards Ceremony will be held in Porto under the theme Celebrating Creative Excellence. Previous to the Awards Ceremony at Rivoli Theatre on May 27, the Festival will include exhibitions, studio visits and conferences with some of the best designers in Europe.

27 abril 2017

desfazendo / undoing it

A actividade de desfazer a exposição do it, decorre do dia 17 a 22 de Junho. Consultar o programa.

19 a 22 junho 2017

undo it party

Festa de encerramento da exposição do it, de Hans Ulrich Obrist.

22 junho 2017 · 17:30

Second Chance

Apresentação de projecto

Candidaturas até às 12:00 de 13 de abril

Mar Novo — as mãos e as vozes

O Seminário visita as várias componentes do projecto Mar Novo – arquitectura, engenharia, escultura, pintura e fotografia – enquadrando-o no seu momento histórico e artístico.

2 mar 2018

Aud. Pav. Carlos Ramos

PRINT PROBLEMS: Soft ground

Projecto de Técnicas de Impressão apresentado pelos estudantes de Mestrado Maria Catarina e David Lopes.

14 mar 2018

Artist talk // Monteith McCollum

O artista multimédia norte americano Monteith McCollum apresenta o seu trabalho, discutindo e explorando conceptualmente uma das suas trilogias em filme, com foco em questões sonoras.

8 mar 2018

Aud. Pav. Carlos Ramos