World Graphics Day | Warming Up for EDA’17

The European Design Awards Festival is taking place in Porto next May! To announce the event, next World Graphics Day, April 27th, will bring to both Porto (FBAUP) and Matosinhos (ESAD) design schools, Roland Stieger from TGG (Switzerland) and Jeroen van Erp from Fabrique (Netherlands).

How to Promote your Work in the Design Arena is the pre-conference theme, hoping to debate and expand a topic of interest to both students and professionals.

Each year, since 2007, the European Design Awards celebrate excellence in the fields of print, web and exhibition design, illustration, packaging, mobile apps and motion graphics, taking place in a different city.

This year, and for the first time in Portugal, the European Design Awards Festival and Awards Ceremony will be held in Porto under the theme Celebrating Creative Excellence. Previous to the Awards Ceremony at Rivoli Theatre on May 27, the Festival will include exhibitions, studio visits and conferences with some of the best designers in Europe.

27 abril 2017

Tania Bruguera

Aula Aberta com a artista cubana

18 abril 2017

Héctor Zamora

Masterclass

13 março 2017

Auditório
Pav. Carlos Ramos

John Fiege

John Fiege makes films that engage pressing issues of environmental and social justice through the voices of those on the frontlines of injustice.

26 abril 2017

Aram Bartholl

Aula Aberta com o artista alemão

17 março 2017

Modes of Criticism 2

Debate entre Mário Moura e Francisco Laranjo e lançamento de publicação

14 fevereiro 2017

Conversa com Beatriz Gosta

Org: Introdução ao Design (Licenciatura em Design de Comunicação)

8 fevereiro 2017

Aula Aberta, Auditório Pavilhão Sul

About uncertainty

Com a artista Pia Euro

21 novembro 2016

Aula Aberta, Aula Magna

Marisa Ferreira

Apresentação das obras mais marcantes do percurso artístico de Marisa Ferreira. A apresentação conta ainda com a partilha de experiências, dificuldades e desafios sentidos pela jovem artista ao longo do seu percurso pelo estrangeiro.

6 dezembro 2016

Sala 401, Pavilhão Carlos Ramos