Towards Simplicity in Teaching // Javier Navarro de Zuvillaga

Conferência aberta, no âmbito do “Geometry at Fine Arts and Design Faculties - European Encounter of Erasmus Partner Faculties, 7th - 9th May 2018, Porto”.

Javier Navarro de Zuvillaga, Honorary Professor at Complutense University of Madrid
Javier Navarro de Zuvillaga is a Doctor in Architecture trained at the Universidad Politécnica de Madrid and he is a Graduate in Theory of Design from The Architectural Association School of Architecture of London. He was Professor at the Universidad Politécnica de Madrid and a Full Professor at the Drawing II Department of the Facultad de Bellas Artes of the Universidad Complutense de Madrid. He was invited Professor at the Central Academy of Fine Arts (Beijing 2000). He was Emeritus Professor at Complutense University of Madrid. He researches in Perspective Theatre Architecture, Scenography and Scenic Space. He is Theatre Director and Set Designer in Spain and other countries. Among his projects and awards are, Design of Teatro Móvil, London, 1971, Second Gold Medal at the Salon of Inventions and New Techniques in Geneva and led to the Sao Paulo Biennial, 1975, Restoration of the Teatro Lara, Madrid, 1984, Refurbishing of the Teatro Principal, Palencia, 1993, Design of the stand design for the Total Theatre of Walter Gropius, at Arquitecturas Ausentes del Siglo XX, Galería de Exposiciones del Ministerio de Vivienda, Madrid, 2004. He has published numerous articles and he has spoken to many international conferences. His main published books are, Fundamentos de Perspectiva, Barcelona, Parramon, 1986, Imágenes de la perspectiva, Madrid, Editorial Siruela, 1996, Mirando a través: La perspectiva en las artes, Barcelona, Ediciones del Serbal, 2000, El Teatro Total de Walter Gropius, Editorial Rueda, Madrid 2004, Forma y representación: un análisis geométrico, Madrid, Akal, 2008, Palindromeando o del arte palindrómica, Madrid, La Oficina, 2010.

8 maio 2018
Auditório da Escola Artística de Soares dos Reis, Porto

CONFERÊNCIAS ANTERIORES

Primeiras Jornadas em Educação Artística

Estas Jornadas procuram interrogar e problematizar as grandes questões que acompanham, na contemporaneidade, o debate em torno da educação artística.

22 fevereiro 2019
Anfiteatro 2
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

Jornadas Didácticas 2018

As JORNADAS DIDÁCTICAS 2018 desafiam professores dos ensinos básico, secundário e superior e estudantes de mestrado ou doutoramento em ensino, a partilhar experiências didáticas ou perfis pedagógicos no contexto da didática da Geometria, da Geometria Descritiva, do Desenho, da Educação Artística e áreas afins.

5 a 6 outubro 2018

#16.ART

Encontro Internacional de Arte e Tecnologia / International Meeting on Art and Technology

11 a 14 outubro 2017 · 9:00
Pavilhão Sul, Aula Magna, Galeria Cozinha, Museu

UD17: NoiseWise

Sixth Forum on Doctoral Design Research

16 e 17 outubro 2017
UPTEC PINC

FuturePlaces

10º medialab para a cidadania / 10th medialab for citizenship

17 a 21 outubro 2017
UPTEC PINC, Maus Hábitos, Mira Forum, Passos Manuel

xCoAx 2017

Computação, Comunicação, Estética & X
Programa Online

5 a 23 julho 2017
Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa + Museu Nacional de Arte Contemporânea do Chiado

Mirrors&Perspectives // Lino Cabezas Gelabert

Conferência aberta, no âmbito do “Geometry at Fine Arts and Design Faculties – European Encounter of Erasmus Partner Faculties, 7th – 9th May 2018, Porto”.

7 maio 2018
Salão Nobre da Junta de Freguesia do Bonfim, Porto

Pensamento e Catástrofes

Ao longo de três dias, autores, ^lósofos e artistas reúnem-se para, não apenas debaterem as possibilidades de compreendermos as catástrofes, como também – no dizer de Jean-Luc Nancy – enunciarem algo do «pensamento como catástrofe».

18 a 20 maio 2017

Processos de transformação no Ensino/Aprendizagem em Arte

Alexandre Alves Costa, Anni Ghunther Nonell, Domingos Tavares, José Paiva, Mário Bismarck, Miguel Leal, Rui Braz Afonso, Sérgio Fernandez e Estudantes da UC optativa do MIARQ/FAUP – Arquitectura: processos de transformação no ensino/aprendizagem

5 e 6 julho 2018
Sala 13A Pavilhão Sul e Auditório do Pavilhão Carlos Ramos

Apresentação Pública da Bienal BoCA

A BoCA – Biennial of Contemporary Arts é uma nova bienal de artes contemporâneas que tem a sua primeira edição entre 17 de março e 30 de abril de 2017, nas cidades de Lisboa e Porto.

10 fevereiro de 2017 · 17:00

5EPRAE

EPRAE is an international meeting that intends to make public and to discuss ongoing doctoral researches students with invited discussants and a community of students and teachers of arts education.

9–10 fevereiro de 2017
Museu